Saturday, August 4, 2012

Aku pernah jadi pemain ragbi !

Ni lah sedikit pengalaman aku ketika berada di zaman aktif dulu, kerana suka mencuba dan inginkan sesuatu yang baru..




Bismillah~
Assalamualaikum ~

Dipendekkan cerita, memang pernah main ragbi dulu.
Mungkin kawan-kawan satu sekolah dulu x pernah tahu.
Mungkin tahu, tapi sudah lupa, benda ni lama sangat rasanya..

Dulu aku cerita yang aku dapat nama Beka tu sebab main bola sepak kan.

Kali ni cerita ragbi pulak lah..
hehehehe

So ceritanya macam ni.

Ada satu pertandingan peringkat zon.
So cikgu pun cari budak lelaki, siapa yang minat main ragbi.

Aku angkat tangan lah..

Esok pagi latihan.

JOM!

Latihan pagi tu simple.

Lari dalam satu barisan melintang, passing bola dari orang paling kanan ke orang paling kiri sambil lari.

Aku buat sehabis baek !

Masalahnya, bola tu memang bola ragbi.

Bentuknya memang lah bujur.

Tapi angin tarakkk..

Bola keras.

Then,
mungkin silap aku sambut bola, bola yang keras tu singgah di ibu jari kanan aku,
dengan bunyi "prakkk"..



sedap juga rasanya..

cuba kita buat sama-sama.

konsepnya senang.

Anggap ibu jari kita ni macam gear kereta.

Kita mahu test free gear.

Tapi henjut kuat-kuat.

Macam tu lah bola ragbi keras tu hinggap di ibu jari aku..

Lepas tu sorang kawan ni datang tolong.

Ohh..

bukannya patah ni, sini aku tolong buat..

dia balas balik dengan tolak semula ibu jari aku ke bahagian dalam.

Sekali lagi dengan bunyi yang sama.

Dia fikir boleh kembali ke tempat asal laa...

hahahaha

Rasa macam aku mau buat benda yang sama guna jari kaki dia !

Tapi x pa lah, aku x berpeluang untuk jadi wakil sekolah.

Yang lain dapat teruskan latihan.

Esok game dorang.

Bila dorang balik sekolah, semua tempang..

Cedera parah pun ada !

Fuh!

Nasib baik aku x terpilih !

Tapi, sampai sekarang aku teringin untuk hentam pasukan lawan sampai kalah.
Apakan daya, aku sudah cuci kaki dan tangan beb.

Joging seround dua tu aku suka lah..hehehe..

Nantikan kisah aku di temasya sukan yang lain pula ya !

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...